sobota, 18 maja 2024

WYCIECZKA DO ŁODZI

17 maja 2024 roku wczesnym rankiem, uczniowie klas IV, V, VI, VII i VIII pod opieką pań: Anny Badziak, Beaty Zwolińskiej i Jolanty Chojnackiej wyruszyli na wycieczkę do Łodzi. Zwiedzanie tego wielokulturowego miasta zaczęliśmy od Orientarium w ZOO, gdzie podczas wspólnego spaceru z panem przewodnikiem poznaliśmy ciekawostki na temat egzotycznych zwierząt. Dowiedzieliśmy się, że wspomniane Orientarium zajmuje powierzchnię 10 boisk piłkarskich, gdzie mieszka ponad 180 gatunków ryb. W utrzymaniu czystości w ogromnych akwariach pomagają rybki czyścicielki, znane jako sanitarki.
        Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Ogrodu Botanicznego, który powitał nas bajkowymi widokami różnokolorowych kwiatów i bujnej zieleni niespotykanych drzew. Mieliśmy okazję podziwiać rośliny z różnych ekosystemów, a najbardziej wszystkim spodobała się roślinność alpejska, podziwiana z perspektywy stromych, skalnych przejeść trudnymi szlakami.
        Następnym punktem programu była wizyta w Multikinie. Mieliśmy przyjemność obejrzeć film pod tytułem Supersiostry. Opowieść o siostrach nauczyła nas, że więzy rodzinne narażone na niebezpieczne próby są nierozerwalne. Ostatnią atrakcją wycieczki była wizyta w Planetarium. Chętni uczniowie podczas oczekiwania na projekcję Południowego nieba spędzali czas na korzystaniu z wirtualnych, aktywnych gier.
        Powrót do domu tradycyjnie musiał zakończyć się późną kolacją w restauracji McDonald's. Długa droga powrotna pomimo zmęczenia przebiegała na dzieleniu się wrażeniami z wycieczki i planowaniu kolejnego wyjazdu.