niedziela, 9 czerwca 2019

XIX Zlot Szkolnych Kół Turystyczno-Krajoznawczych Lubelszczyzny

8 czerwca 2019 r. 13 uczniów z Gminy Borki: 11 ze Szkoły Podstawowej w Woli Osowińskiej oraz 2 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Tchórzewie Kolonii pod opieką pani Hanny Gołoś wyruszyło do Lublina na XIX Zlot Szkolnych Kół Turystyczno-Krajoznawczych Lubelszczyzny. W tym roku wiodącym tematem było 450–lecie Unii Lubelskiej. Spotkaliśmy się wszyscy na Placu Zamkowym, aby pod opieką przewodników przejść szlakiem Unii Lubelskiej od Zamku Lubelskiego do Placu Litewskiego. Naszą grupę oprowadzała grupa rekonstruktorów, dzięki czemu mogliśmy poznać nie tylko okoliczności uchwalenia Unii, ale też życie mieszkańców Lublina w połowie XVI wieku. Nasze zwiedzanie zakończyliśmy przy Bramie Krakowskiej ustawiając się do wspólnego z aktorami zdjęcia. Fotografie z tego ciekawego spaceru będą wyeksponowane przed Ratuszem lubelskim. Potem udaliśmy się na lody. Choć gałka kosztowała więcej niż u nas, ale też była podwójna. Potem pomnik Unii Lubelskiej i fontanny (na razie te mniejsze). Wróciliśmy na Stare Miasto do kościoła Dominikanów i tam miało miejsce uroczyste otwarcie Zlotu i zdjęcie wszystkich uczestników. Następnie kontynuowaliśmy na spacer po Starym Mieście i zwiedzaliśmy Muzeum w Bramie Krakowskiej, a z bramy podziwialiśmy panoramę Lublina. Wygospodarowaliśmy też chwilę na „kąpiel” w fontannie na Placu Litewskim. Wróciliśmy na Stare Miasto na trochę nietypowy obiad, bo drugie danie stanowił potężny naleśnik z serem. Okazało się, że dla wielu to był strzał w dziesiątkę. Po obiedzie przejechaliśmy busem nad Zalew Zemborzycki na ognisko i podsumowanie Zlotu. Na koniec puściliśmy tradycyjną „Iskierkę”. Wyjazd był finansowo wspierany przez PTTK O/Radzyń Podlaski.