poniedziałek, 2 października 2023

WYCIECZKA DO LUBLINA

Dnia 2 października 2023 roku uczniowie klas IV -VIII uczestniczyli w wycieczce do Lublina. Celem wyjazdu było obejrzenie filmu w kinie, poznanie dziedzictwa architektonicznego Starego Miasta oraz najważniejszych legend naszej małej ojczyzny, a także integracja zespołów klasowych.

Pobyt w Lublinie rozpoczęliśmy od udania się do kina w Galerii Olimp na film, pt. Neneh: Gwiazda baletu. Ekranizacja pozwoliła uczniom zrozumieć, czym jest rasizm i czemu nie zawsze bywa on oczywisty. Była lekcją asertywności i zdrowej pewności siebie. Na pewno stała się motywacją do podążania za pasją i niepoddawania się mimo przeciwności.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie z przewodnikiem najważniejszych zabytków znajdujących się na Starym Mieście. Uczniowie mieli okazję poznać legendę związaną z herbem Lublina, wysłuchać historii o lubelskim Trybunale i czarciej łapie oraz wydarzeniach upamiętnionych pomnikiem Unii Lubelskiej. Z zainteresowaniem podziwiali piękne, lubelskie kamieniczki, zwiedzili  dziedziniec lubelskiego zamku, Kościół pod wezwaniem Świętego Stanisława Biskupa Męczennika.

Na zakończenie odwiedziliśmy restaurację MC Donald, gdzie zregenerowaliśmy siły po długim spacerze po Starym Mieście oraz zjedliśmy posiłek.

Na pamiątkę pobytu w Lublinie wykonaliśmy szereg pamiątkowych zdjęć. Późnym popołudniem wróciliśmy do Tchórzewa i już z niecierpliwością czekamy na kolejne wycieczki.