sobota, 21 maja 2022

Wycieczka do Wieliczki i Krakowa

WYCIECZKA DO WIELICZKI I KRAKOWA
19-20.05.2022 rok

Gdy chcesz wiedzieć, co to chowa

Nasza przeszłość w swoim łonie,
Jako stara sława płonie:
To jedź, bracie, do Krakowa.
/Wincenty Pol/

W czwartek 19 maja uczniowie klas III - VII wspólnie z nauczycielami: panią Anną Badziak, panią Jolantą Chojnacką oraz panem Tomaszem Mitura wybrali się w od dawna wyczekiwaną podróż do Wieliczki i Krakowa. Po długiej podróży rozgościliśmy się w pięknym Hotelu Niepołomice i po smacznym obiedzie wyruszyliśmy do Wieliczki. Zachwyciła nas niezwykłość tego miejsca oraz fascynująca historia najstarszej w Polsce kopalni soli, która jest wpisana jako zabytek na Listę UNESCO. Kolejną atrakcją tego dnia była Tężnia Solankowa Kopalni Soli ,,Wieliczka”, gdzie delikatnie szumiąca woda, spływająca po gałązkach tarniny oraz solna mgiełka unosząca się w powietrzu, pozwoliła nam odetchnąć  pełną piersią po trudach podróży i długiego spaceru po kopalni. Następnie udaliśmy się z powrotem do Niepołomic do hotelu na kolację i nocleg.
    W piątek 20 maja pożegnaliśmy Wieliczkę i po śniadaniu wyruszyliśmy do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najważniejszego miejsca, czyli Wawelu, do którego dotarliśmy odwiedzając Smoka Wawelskiego. Następny punkt naszej wycieczki to Rynek Główny, gdzie podziwialiśmy architekturę oraz poznaliśmy historię Sukiennic, Kościoła Mariackiego oraz Collegium Maius. Zmierzając w kierunku Pałacu Biskupiego mogliśmy zobaczyć słynne Okno Papieskie. Papież podczas spotkań z młodzieżą przemawiał do zgromadzonych tłumów właśnie z tego okna w Pałacu na Franciszkańskiej.
Po tak niezwykłych  wrażeniach udaliśmy się na posiłek do McDonalda, a następnie do Ogrodu Doświadczeń imienia Stanisława Lema, gdzie na powierzchni 6 ha rozmieszczone są urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki. Była to doskonała okazja do nauki przez zabawę oraz wykorzystania  nadmiaru energii uczestników naszej wycieczki.

Niestety te dwa dni pełne wrażeń i niezwykłych przeżyć skończyły się zbyt szybko. Już podczas drogi powrotnej snuliśmy marzenia o następnym wyjeździe, który musi być dłuższy przynajmniej o jeden dzień.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólnie spędzony czas, a kierownikowi wycieczki panu Tomaszowi Mitura za zorganizowanie wspaniałej wycieczki.