środa, 23 czerwca 2021

ROWEROWA WYCIECZKA DO WOLI OSOWIŃSKIEJ

22.06.2021 r. gorący, letni pranek  był momentem wyprawy rowerowej uczniów klas I i II do Woli Osowińskiej. Radość w sercach, zapał, świeże siły sprawiły, że podróż przebiegała bez żadnych kłopotów. Dzieci były zdyscyplinowane, wytrzymałe. Po drodze wiele wspaniałych widoków: lasy, pola zbóż, kwitnące maki, chabry, rumianki, zapach lip.
         Już w bramie Muzeum Regionalnego w Woli Osowińskiej powitała nas serdecznie  Pani Krystyna Kożuch. Opowiedziała historię powstania budynku, samej szkoły w Woli Osowińskiej, oraz pracę wielkiego nauczyciela i społecznika, pana Wacława Tuwalskiego. Wyrecytowała piękny wiersz o wakacjach, którego uczyła się jeszcze w Szkole Podstawowej.
        Rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum. Czego tam nie było: sprzęty rolnicze i domowe, gospodarskie i rzemieślnicze. Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały i oglądały eksponaty. Niesamowitą atrakcją było przebieranie się w stroje ludowe i pozowanie na drabiniastym wozie. Uczniowie mieli możliwość przebrania się w szkolne fartuszki, siadania w ławce z dawnych lat. Oglądali kuchnię i jej wyposażenie oraz pokój uroczysty, szkolną klasę z ekspozycją zdjęć i dokumentów z przeszłości, salę poświęconą tkactwu i rzeźbie. Pani Krystyna - wzorem wiejskiej serdecznej gościnności- przygotowała przekąski ze swojego dzieciństwa: chleb z powidłami, wodą i cukrem. Czas mijał niepostrzeżenie, wrażeń dużo, w muzeum nie dokuczał upał. Pożegnaliśmy wdzięcznie Panią Krystynę Kożuch i wstąpiliśmy na lody. W drodze powrotnej towarzyszył nam nieznośny upał. Brakowało chłodnego cienia. Każde ocienione miejsce wykorzystywaliśmy na odpoczynek. Sił już brakowało niektórym i pragnienie zaczynało się odczuwać. Tak dojechaliśmy prawie do Tchórzewa. Jeszcze Pani Ela Zabielska poratowała nas wodą i zakończenie wyprawy. W domach uczniowie odetchnęli, zregenerowali siły. Z naszej wycieczki przywieźliśmy cenne i niezapomniane wrażenia i wiedzę o przeszłości wsi i szkoły w Woli Osowińskiej oraz plany kolejnych rowerowych wypraw w przyszłym roku szkolnym.

Wychowawczyni serdeczne podziękowania składa mamusiom, które sprawowały troskliwą opiekę w czasie wycieczki, Paniom: