wtorek, 23 czerwca 2015

WYCIECZKA DO KAZIMIERZA DOLNEGO

16 czerwca 2015 roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Kazimierza Dolnego, zorganizowanej przez panią Julitę Łuba-Kopacz. Opiekunami na wycieczce były panie Jolanta Chojnacka, Elżbieta Paskudzka i Beata Zwolińska. "Zwiedzanie" rozpoczęliśmy już w Puławach, gdzie dołączyła do nas nasza pani przewodnik, która przybliżała nam ciekawostki dotyczące tego miasta oraz punktów i miejscowości, które mijaliśmy w drodze do celu naszej wyprawy. Kazimierz Dolny przywitał nas piękną i słoneczną pogodą. Prawdziwe zwiedzanie rozpoczęliśmy od obowiązkowego Centrum Historycznego, czyli Baszty, Zamku i Góry Trzech Krzyży, skąd mogliśmy podziwiać malownicze widoki na miasto i dolinę Wisły. Po zejściu z góry Trzech Krzyży weszliśmy do kościoła farnego pw. św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja. Następnie udaliśmy się na Mały i Duży Rynek, o którym opowiadała nam nasza przewodniczka. Kolejnym punktem w planie wycieczki był Wąwóz Korzeniowy Dół, do którego dojechaliśmy meleksami, czyli niewielkimi busikami, które nie przekraczają prędkości 30 km/h. Następnie uczniowie mieli czas na posiłek, kupowanie pamiątek i poznanie atmosfery kazimierskiego rynku. Ostatnim punktem naszej wycieczki był godzinny rejs po Wiśle statkiem o nazwie "Pirat".
Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do domów.