piątek, 25 października 2024

ŚLUBOWANIE UCZNIÓW KLASY PIERWSZEJ

Uczniowie klasy pierwszej są już pełnoprawnymi członkami społeczności uczniowskiej. 25 października 2024 r. o godzinie 11.25 odbyło się uroczyste pasowanie uczniów klasy pierwszej.
        Pierwszoklasiści przez wiele dni solidnie, i z pełnym zaangażowaniem przygotowywali się do tego szczególnego dnia, chcąc jak najlepiej zaprezentować swoje umiejętności recytatorskie i wokalne w okolicznościowym programie. Odświętnie ubrani i przejęci, w obecności swoich najbliższych , całej społeczności szkolnej oraz zaproszonych gości: Pana Marcina Czyżaka Wójta Gminy Borki i przewodniczącą Rady Rodziców Panią Iwonę Karwowską rozpoczęli występ. Po zakończeniu części artystycznej, w niezwykle podniosłej atmosferze, przed pocztem flagowym uczniowie ślubowali być dobrymi Polakami, godnie reprezentować swoją szkołę, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania Pan Dyrektor Leszek Jacek Rogulski dokonał symbolicznego pasowania na ucznia. Wielkim ołówkiem, dotykał ramion swoich podopiecznych. Nie obyło się też bez pamiątkowych dyplomów oraz licznych upominków. Na zakończenie uczniowie wraz z rodzicami udali się na słodki poczęstunek.
        Wszystkim pierwszakom życzymy, aby ten dzień pozostał w ich pamięci jako wielkie przeżycie i niezapomniana, radosna chwila.
Aneta Niewęgłowska

WYCIECZKA PRZEDSZKOLAKÓW DO ŁUKOWA

Dnia 24 października 2024 r. dzieci z naszego przedszkola wyruszyły na wycieczkę do kina na seans filmowy pt. ,, Kacper i Emma najlepsi przyjaciele " oraz do sali zabaw,, Arkabos" w Łukowie.Celem naszej wycieczki była przede wszystkim integracja grup rówieśniczych oraz stworzenie możliwości radosnego spędzenia czasu.W sali zabaw przedszkolaki mogły skorzystać z licznych atrakcji,m.in. z basenu z tysiącem kulek, tuneli, zjeżdżać na zjeżdżalni oraz korzystały także z mini pojazdów, skakały na trampolinie.Zadowolone, nieco zmęczone, pełne wrażeń dzieci wróciły do przedszkola. Dziękuję serdecznie nauczycielom: p.Grazynie Cybul, p.Kindze Karwowskiej, p. Joannie Kocyła oraz p.Katarzynie Deleżuch za pomoc i opiekę nad dziećmi podczas wycieczki.

wtorek, 22 października 2024

XXIV DZIEŃ PAPIESKI

Co roku w październiku obchodzimy w Polsce Dzień Papieski, który przypomina nam o wyborze naszego Wielkiego Rodaka Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową. Społeczność naszej szkoły również bierze udział w tej uroczystości, dlatego 22 października odbył się w naszej szkole okolicznościowy apel przygotowany przez uczniów kl. VI,VII i VIII pod opieką p. Anny Badziak. W tym roku tematem przewodnim była „Ewangelia cierpienia i starości”, co miało na celu ukazanie wartości i mądrości, które płyną z doświadczeń życiowych św. Jana Pawła II. W montażu słowno-muzycznym uczniowie, na podstawie nauczania Papieża oraz Słowa Bożego, udzielali odpowiedzi na zadawane Bogu pytania o sens cierpienia współczesnego człowieka, który cierpi z różnych powodów, np. z powodu samotności, odrzucenia przez innych, choroby, wojny, czy starość. W trakcie montażu można było też usłyszeć pieśni bliskie św. Janowi Pawłowi II, takie jak np.: „Barka”. Na zakończenie apelu słowa uznania i podziękowanie skierował do artystów Pan Dyrektor Leszek Jacek Rogulski.
Anna Badziak

na uroczystość

Ślubowania Klasy Pierwszej,

która odbędzie się 25 października 2024 r. o godz.11:25

w sali gimnastycznej naszej szkoły.

środa, 16 października 2024

AKADEMIA Z OKAZJI DNIA EDUKACJI NARODOWEJ

"Dzieci rodzą się ze skrzydłami.
Nauczyciele pomagają im je rozwinąć"
Janusz Korczak

W dniu 16.10.2024 r. odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Program słowno-muzyczny zaprezentowali uczniowie klasy VI pod opieką wychowawczyni Pani Beaty Zwolińskiej. Pan Dyrektor Leszek Jacek Rogulski w swoim wystąpieniu skierował wiele pięknych słów w stronę nauczycieli, pracowników obsługi i administracji oraz dzieci i uczniów. Na uroczystości gościliśmy również przedstawicieli Rady Rodziców: Panią Iwonę Karwowską oraz Panią Barbarę Makuch.
        Bardzo serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za miłą niespodziankę, a uczniom za serdeczne życzenia i podziękowania wyśpiewane prosto z serc. Życzymy dalszej owocnej współpracy.

Beata Zwolińska

piątek, 11 października 2024

Szkolna pielgrzymka do Częstochowy

W środę 9 października uczniowie klas IV- VIII pod opieką p. Anety Niewęgłowskiej i p. Anny Badziak udali się wraz ze społecznością Szkoły Podstawowej w Poizdowie, na dwudniową pielgrzymkę do Częstochowy. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy wczesnym rankiem o godz. 6:30. Chociaż podróż trwała kilka godzin, to nikt się nie nudził, był to czas spędzony na wspólnej modlitwie, śpiewie oraz integracji uczestników wyjazdu. Około południa po dotarciu na miejsce zakwaterowaliśmy się w Domu św. Kaspra, zjedliśmy pyszny obiad, a następnie udaliśmy się na Jasną Górę – duchową stolicę Polski. Naszym celem było zwiedzanie i szersze zapoznanie się z klasztorem jasnogórskim i jego bogatą historią. Rozległą tematykę, związaną z tym miejscem zgłębialiśmy z pomocą przewodnika. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzenie i przybliżenie historii klasztoru, omówienie aspektów związanych z architekturą oraz funkcją poszczególnych budynków znajdujących się w granicach obiektu. Zwiedziliśmy dwa muzea - Arsenał oraz Muzeum 600-lecia. W muzeach tych mogliśmy obejrzeć rekwizyty związane z historią klasztoru, działalnością kulturalno-społeczną Paulinów oraz kultem Matki Boskiej Częstochowskiej. Następnie przeszliśmy do Sali Rycerskiej oraz do bazyliki, gdzie w ciszy i spokoju podziwialiśmy piękno zachowanych elementów architektonicznych. Po dokładnym zwiedzeniu bazyliki wraz z przylegającymi kaplicami udaliśmy się na górną część świątyni tzw. „przybudówki” nad Kaplicą Matki Bożej, gdzie podziwialiśmy cykl 18 obrazów zatytułowanych „Golgota Jasnogórska” autorstwa wybitnego malarza Jerzego Dudy-Gracza. Na zakończenie przeszliśmy do „Skarbca”, gdzie znajduje się najstarsza część ekspozycji muzealnej na Jasnej Górze. W Skarbcu wśród eksponatów mogliśmy podziwiać wyroby złotnicze i jubilerskie z wykorzystaniem różnorodnych kamieni szlachetnych, sprzęt liturgiczny tj: naczynia i szaty liturgiczne, czy lichtarze. W „Skarbcu” umieszczone są także wota papieży, kardynałów, polskich królów oraz przedstawicieli szlachty. Po bogatej lekcji historii udaliśmy się na tzw. „Wały Jasnogórskie”, by tam pomodlić się podczas nabożeństwa Drogi Krzyżowej. Następnie wróciliśmy do domu noclegowego na kolację. Po krótkim odpoczynku wieczorem udaliśmy się ponownie na Jasną Górę, by o godz. 21:00 stanąć przed cudownym obrazem Matki Bożej Częstochowskiej do Apelu Jasnogórskim.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od śniadania i pakowania się, a po zdaniu pokoi udaliśmy się ponownie do kaplicy Jasnogórskiej Pani, by tym razem przed Jej obliczem pomodlić się w osobistej, cichej modlitwie, a także przeżyć piękne chwile podczas przejścia na kolanach wokół ołtarza Matki Bożej Częstochowskiej. Kolejnym punktem naszej pielgrzymi był oczekiwany przez uczniów czas na zakup pamiątek na miejscowych straganach.

O godz. 11:00 wzięliśmy udział we Mszy Świętej sprawowanej przed szczytem Jasnogórskim, następnie umocnieni duchowo udaliśmy się posilić także nasze ciało na smacznym obiedzie. Czas szybko płynął i przyszła pora ruszać w drogę powrotną. Jeszcze tylko nawiedziliśmy sanktuarium Matki Bożej w Gidlach u Ojców Dominikanów, gdzie wysłuchaliśmy historii o słynącej cudami figurce Maryi z Dzieciątkiem i szczęśliwie przed godz. 23:00 powróciliśmy z pielgrzymki do naszych rodzin.

Niewątpliwie ta wycieczka na Jasną Górę przybliżyła nam niezwykłą wartość tego miejsca, zarówno pod względem religijnym, jak i historycznym.

środa, 9 października 2024

DZIEŃ POCZTY POLSKIEJ W PRZEDSZKOLU

Dnia 9 października obchodziliśmy w naszym przedszkolu Dzień Poczty Polskiej. Poznaliśmy zawód listonosza, jego obowiązki oraz jakie przedmioty są mu niezbędne do wykonywania swojej pracy. Dzieci projektowały własny znaczek pocztowy oraz uczyły się wrzucać listy do skrzynki. Ostatnią atrakcją było naklejanie znaczków na koperty i pocztówki. Każdy przedszkolak już wie, w jaki sposób do jego domu trafiają listy oraz paczki.

czwartek, 3 października 2024

wtorek, 1 października 2024

Super Chłopaki w Naszej Szkole

Oddział Przedszkolny 3 - 4 latki5 - 6 latki
klasa III - IIIIV - VVIVIIVIII

Podobnie jak w poprzednich latach, Dzień Chłopaka obchodziliśmy w wyjątkowy sposób. Każda klasa przygotowała specjalne życzenia online, które dziewczęta skierowały do swoich kolegów, wprowadzając ich w świąteczny nastrój. Cały program prowadzony był w radosnej atmosferze, a rozpoczął się od serdecznych życzeń oraz humorystycznego wiersza "Żuraw i czapla", w którym uczniowie opowiedzieli o relacjach między chłopcami a dziewczętami.

Jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów było rozstrzygnięcie konkursu na "Najsympatyczniejszego Chłopaka". Zwycięzcami zostali Wojtek z klasy 2 (kategoria klas I-III) oraz Szymon z klasy 7 (kategoria klas IV-VIII). Obaj chłopcy otrzymali gromkie brawa i zasłużone dyplomy!

Po części oficjalnej przeszliśmy do konkurencji, które wywołały mnóstwo śmiechu i emocji. Było przebijanie balonów z pytaniami oraz makijażowa rywalizacja, w której chłopcy wykazali się odwagą i kreatywnością. Jednym z najzabawniejszych momentów był konkurs obierania i krojenia cebuli. Chłopcy dzielnie stanęli do zadania, choć łzy płynęły strumieniami! Mimo trudności, walczyli z uśmiechem.

Całość zakończyła się wręczeniem drobnych słodkości dla wszystkich uczniów, a dzień pełen zabawy na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy za wspólną zabawę i nie możemy się doczekać kolejnych takich wydarzeń!

Szczególne podziękowania należą się naszym prowadzącym dziewczętom oraz wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w konkursach. Wasza energia i zaangażowanie uczyniły ten dzień niezapomnianym!

"Śladami Dinozaurów" - Wycieczka do Bałtowa

W dniu 27 września odbyła się wycieczka do Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego. Najpierw odbyliśmy spacer po parku dinozaurów JuraPark. Trasa podzielona jest na okresy geologiczne, dlatego mogliśmy przyjrzeć się procesom rozwoju zwierząt na planecie. Modele zwierząt mają faktyczne rozmiary poszczególnych gatunków dinozaurów, co pozwoliło nam zrozumieć, jak różne i czasami niesamowicie wielkie były to stworzenia. Tu, gdzie obecnie leży  park, była jurajska plaża, po której wędrowały dinozaury, czego dowodem są odnalezione w bałtowskim wąwozie tropy tych zwierząt. W Muzeum Jurajskim dzieci obejrzały różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów zęby rekinów, koralowce i głowonogi.Wielu niezapomnianych przeżyć doświadczyliśmy uczestnicząc w Bałtowskim Safari. Podróżowaliśmy po rozległych terenach parku specjalnie do tego przygotowanym „amerykańskim school busem”, obserwując żyjące na wolności stada zwierząt  (m.in.: strusie, lamy, wielbłądy, dziki, konie, jelenie i wiele innych gatunków) rozmieszczonymi na wielohektarowym terenie. Dopełnieniem tego obrazu były ciekawostki przekazywane nam przez Panią Przewodnik.Kolejnym punktem naszego pobytu było magiczne miejsce zwane Sabatówką. Mogliśmy tam przenieść się w świat magii i czarów. Co wspólnego mają dinozaury z wiedźmami? Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy w wiosce czarownic, jak się okazało bardzo sympatycznych.Następnie po smacznym obiedzie czekały na nas kolejne  atrakcje. Najpierw udaliśmy się do kina emocji cinema 5D na film „Atlantyda”,  gdzie mogliśmy stać się uczestnikami scen rozgrywających się na ekranie. Podczas trójwymiarowego seansu doznaliśmy wrażeń dźwiękowych, ruchowych, i dotykowych.Kolejnym przystankiem był Park Zabaw, a w nim  karuzele,  trampoliny, basen z kulkami, statek piracki i wiele innych rozrywek.Na sam koniec atrakcja najbardziej wyczekiwana przez dzieci. Adventure Planet, to jurajska przygodaw nowym wymiarze VR. Atrakcja przeniosła wszystkie dzieci w podróż w czasie.  Uczestnicy gry musieli uratować dinozaury, które odłączyły się od stada. Świetna zabawa, gdzie technologia wirtualnej rzeczywistości dawała możliwość rywalizacji i odkrywania tajemnic, i w której liczyła  się zręczność, szybkość i... odwaga. Dzieci były zachwycone.

Dziękuję za pomoc opiekunom: Pani Agnieszce Latoch i Pani Sylwii Karpińskiej.

piątek, 27 września 2024

ZARZĄD RADY RODZICÓW

Zarząd Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Tchórzewie Kolonii - link

SZASZŁYKI OWOCOWE W PRZEDSZKOLU

W piątek 27 września przedszkolaki miały bardzo dużo pracy, ponieważ postanowiły przygotować owocową przekąskę. Dzieci chętnie nadziewały na patyczki swoje ulubione owoce, tworząc pyszne i zdrowe szaszłyki owocowe. Przedszkolaki dowiedziały się, jak ważną rolę odgrywają witaminy, we właściwym funkcjonowaniu naszego organizmu. Była to doskonała okazja do powtórzenia nazw owoców, poznania ich zapachów i smaku. Przygotowanie szaszłyków dało dzieciom wiele satysfakcji i radości.

wtorek, 24 września 2024

WYCIECZKA NA POKAZY FIZYCZNE

Fizyka druku 3D, fizyka ludzkiego ciała, promieniotwórczość i mechanika - to zagadnienia omawiane i prezentowane w formie eksperymentów w trakcie dwugodzinnego pokazu, w którym wzorem lat ubiegłych, wzięli udział uczniowie klasy ósmej. Organizowane przez Wydział Fizyki i Matematyki Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie pokazy są dla młodzieży doskonałą formą uzupełnienia wiedzy szkolnej, a także okazją do odkrywania tajemnic otaczającego nas świata.
Halina Pietrzela

poniedziałek, 23 września 2024

ZEBRANIE Z RODZICAMI

Serdecznie zapraszam Rodziców dzieci i uczniów naszej szkoły na zebranie z wychowawcami, które odbędzie się w czwartek - dnia 26 września br. o godzinie 15.00.
Z poważaniem L. J. Rogulski - dyrektor szkoły

piątek, 20 września 2024

PODZIĘKOWANIE

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

W dniu 20 września, w naszym przedszkolu odbył się ,,Dzień Przedszkolaka". To wyjątkowe święto, które pozwala na kreatywne celebrowanie radości i energii, jaką wnoszą przedszkolaki do codziennego życia. Nasze dzieci rozpoczęły ten dzień od zabaw ruchowych i muzycznych. Wspólnie wykonały słodki poczęstunek. Wszystkim przedszkolakom składamy serdeczne życzenia.

czwartek, 19 września 2024

WYBORY DO RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

W dniu 19 września 2024 r. w wyborach Zarządu Samorządu Uczniowskiego i opiekuna samorządu udział wzięło 53 uczniów klas III-VIII i pracowników szkoły. W wyniku przeprowadzonego głosowania podział funkcji w Zarządzie Samorządu Uczniowskiego przedstawia się następująco:

Przewodniczący Zarządu – Marcel Jaszczuk kl. VI
Zastępca Przewodniczącego Zarządu – Kacper Kur kl. VIII
Skarbnik Zarządu – Igor Bąbol kl. VII
Sekretarz Zarządu – Anna Skowron kl. V
Członek Zarządu – Bartosz Strojek kl. III
Członek Zarządu – Patrycja Całuch kl. IV

W wyniku głosowania uczniów wybrano także opiekunem Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2024/2025 został wybrany Pan Paweł Wasiak.
        Wybranym osobom serdecznie gratulujemy i życzymy w działalności realizacji wielu fajnych pomysłów.
Paweł Steć

poniedziałek, 16 września 2024

DZIEŃ KROPKI W PRZEDSZKOLU

16 września nasze przedszkolaki obchodziły Dzień Kropki. Tego dnia nasze zabawy wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Tego dnia również dostrzegaliśmy kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie nie zwracał uwagi. Okazało się, że kropki towarzyszą nam w naszym codziennym życiu: są w kropkach biedronki, z kropki można utworzyć słońce,  bombkę choinkową, kolorową kulę... Wspólnie z dziećmi bawiliśmy się też przy piosence o kropce.

BYŁO KOLOROWO, „KROPKOWO” I RADOŚNIE

ZBIÓRKA DLA POWODZIAN

wtorek, 3 września 2024

Projekt „Wyrównywanie szans edukacyjnych w zakresie języka angielskiego uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Borki”

Gmina Borki uzyskała dotację na  projekt pod nazwą „Wyrównywanie szans edukacyjnych w zakresie języka angielskiego uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Borki”

W ramach projektu przeprowadzone zostaną dodatkowe zajęcia z języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. płk. pil. Z. Krasnodębskiego w Woli Osowińskiej, w Szkole Podstawowej w Tchórzewie Kolonii, w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkach, w Szkole Podstawowej im. Żołnierzy Wyklętych w Krasewie.

Celem projektu jest poprawa efektywności kształcenia w szkołach podstawowych na terenie Gminy Borki (lepsze wyniki egzaminu ósmoklasisty) oraz wyrównanie szans edukacyjnych 572 uczniów (287 dziewczynek i 285 chłopców) z zakresu języka angielskiego w okresie do 30.06.2026r.

#FunduszeUE

środa, 7 sierpnia 2024

INFORMACJA DLA UCZNIÓW KLAS I - VIII

Podręczniki do religii,
wychowanie do życia w rodzinie - ćwiczenia
na rok szkolny 2024/2025

poniedziałek, 5 sierpnia 2024

GMINNY KONKURS PLASTYCZNY

Oświadczenie oraz karta zgłoszeniowa - link

wtorek, 16 lipca 2024

VIII BIEG PAMIĘCI DYWIZJONU 303

Marcel Jaszczuk - II miejsce

Gratulujemy!

wtorek, 25 czerwca 2024

WYCIECZKA ZUCHOWA

Galeria zdjęć

W miniony czwartek zuchy wyruszył na niezwykłą przygodę do Lasu Odkrywców w Ułężu. W tej ekscytującej wyprawie uczestniczyły nie tylko nasze zuchy, ale również dzieci z innych gromad, tworząc wspaniałą atmosferę pełną radości i entuzjazmu.

Las Odkrywców okazał się prawdziwym rajem dla aktywnych dzieci. Na miejscu czekało mnóstwo różnorodnych atrakcji, które zachęcały do zabawy i eksploracji. Zuchy mogły skakać na trampolinach, przeżywać emocje związane z przejażdżkami na tyrolce oraz testować swoje umiejętności na ściance wspinaczkowej. Każde dziecko znalazło coś dla siebie, co sprawiło, że ten dzień był niezapomnianym przeżyciem.

Po intensywnym czasie pełnym aktywności przyszedł czas na zasłużony odpoczynek i regenerację sił – smakowity obiad, który zaspokoił głód po całym dniu zabawy. Atmosfera podczas posiłku była pełna rozmów o przeżyciach z dnia i planów na kolejne wyprawy.

Dziękujemy serdecznie organizatorom tej fantastycznej wycieczki. Dzięki nim mogliśmy spędzić dzień pełen radości, wspólnie bawiąc się i zdobywając nowe doświadczenia. Organizacja była perfekcyjna, a atmosfera sprzyjała integracji i zabawie.

Jesteśmy wdzięczni za tak niezapomniane przeżycia i czekamy z niecierpliwością na kolejne wspólne przygody!

NASZ IDEALNY DZIEŃ!

Galeria zdjęć

Ostatni dzień roku szkolnego był wyjątkowy dla uczniów klasy 2 i 3. Zamiast tradycyjnych zajęć w ławkach, zdecydowaliśmy się na dzień pełen zabaw na świeżym powietrzu.

Od samego rana atmosfera była radosna i pełna ekscytacji. Rozpoczęliśmy od pikniku. Rozłożyliśmy koce na trawie, wyciągnęliśmy smakołyki i wspólnie delektowaliśmy się posiłkiem. Było mnóstwo śmiechu i wesołych rozmów. Piknik stał się doskonałą okazją do zacieśnienia więzi między uczniami w bardziej swobodnej atmosferze.

Po pikniku wybraliśmy się na lody. Wszyscy uczniowie z entuzjazmem wybierali swoje ulubione smaki i delektowali się tymi lodowymi przysmakami. Spacer na lody był miłym przerywnikiem i dodatkową porcją radości w ten słoneczny dzień.

Mieliśmy także okazję, aby pograć w piłkę, biegać, skakać i cieszyć się beztroskimi chwilami na świeżym powietrzu. Uśmiechy na twarzach dzieci były najlepszym dowodem na to, jak bardzo wszyscy potrzebowaliśmy takiego dnia.

Cały dzień był pełen swobody i beztroski, a jednocześnie interesujący i inny niż zawsze. Tego dnia nikt nie myślał o obowiązkach szkolnych – liczyła się tylko dobra zabawa i wspólnie spędzony czas.

Ostatni dzień roku szkolnego na długo pozostanie w naszej pamięci jako dzień pełen uśmiechu, radości i niezapomnianych chwil. Czekamy z niecierpliwością na kolejne takie wyjątkowe dni w przyszłym roku szkolnym!